söndag 17 februari 2013

Pom Pom´s


Pom Pom´s


Inför dopet på vår dotter Peggy beslutade jag mig för att jag skulle "pimpa" till lokalen på gården lite som vi fått låna. Vill ju att det ska bli lite extra mysigt&fint denna minnesvärda dagen. Och så ÄLSKAR jag ju att pyssla! Jag googlade på dop och fann alla möjliga sorters dekorationer,men fastnade för denna. Just för att den är så vacker OCH för att den är så superenkel att svänga ihop själv. Många har frågat hur man gör,så här kommer en bildbeskrivning till er. Lycka till! P.s Jag lägger upp bilder från själva dopfikat sen när lokalen är färdig! D.s

 Du behöver:
ca 8 st silkespappersblad,alltså en förpackning. Det gör stora pompom´s. Vik pappret på hälften och klipp längsmed den vikta kanten och du får en mindre storlek på din pompom.
 Veckla ut silkespappret

  Vik det som en solfjäder. 
Vik ned en flik,
 vänd på pappret,vik igen osv.
 Så här ser det ut efter några vik.
 Nu är solfjädern färdigvikt. Bind ett snöre el en mjuk ståltråd runtom mitten. Spara en längre bit snöre till att hänga upp den i.

 Klipp till ändarna i rundad el spetsig design.
 Vik ned blad för blad mot mitten.
 Såhär ser det ut när ena sidan är färdig vikt.

Färdig!

1 kommentar:

Madelene Harrsjö sa...

Vilken fin blogg du har, Johanna! Och urbra att jag fick beskrivning över pompomserna. Ska nämligen göra ett antal...här vankas det bröllop i början av juni. Tack! Hoppas du mår fint! Kram på dig. Madelene